torsdag, februari 09, 2006

taggad * 7

Jag har blivit "taggad" - påminner om kedjebreven man fick som yngre. Undra just om Lisa inte brukade skicka sådana till mig ibland då med *ler* Jag börjar med att ge vidare till en bloggare som jag läst med stort intresse "Guran i Moskva".
7 saker som jag gillar
Musik, skratt, "fatta grejen", kramas, bada, Roskildefestivalen, läsa
7 saker som jag inte gillar och som skrämmer mig
Otillräcklighet, osäkerhet, ondska (tanklöshet?), konflikter, olycka, konfrontationer
7 viktiga saker i mitt hem
Soffan, sängen, stereon, jesusstatyn, matplatsen, minneslådorna, buddhan
7 slumpvist valda fakta om mig
Åker skridsko genom att bara skjuta ifrån med höger, fyndar gärna, har bott och arbetat i London, religionsintresserad, har en bror och en syster, fäktades under mellanstadiet, gillar att sjunga
7 saker jag vill göra innan jag dör
lära mig att känna självtillit, vara delaktig i något biståndsprojekt, skriva en bok, ha en egen familj, vara min egen chef, resa & uppleva olika kulturer, lära mig måla
7 saker jag kan göra
Lyssna, prata, skriva, se, lära, laga mat, förstå
7 saker som jag inte kan eller vill göra
Skada någon fysiskt, skada någon psykiskt, många armhävningar, sätta kakel, prata många språk, bråka, lida
7 saker som jag säger mest
Jag tycker, lyx, jag skulle vilja, kan inte du, jag måste, gött, jag tycker vi borde

Inga kommentarer: