tisdag, februari 07, 2006

på tal om takkronor

Jag har i och för sig redan en underbar kristallkrona men... denna som är i sammetsfinish... jag blir helt till mig. Den finns på mio och heter velvet. Gick förbi en affär för någon vecka sedan och såg en annan fantastisk takkrona med färgglada kristaller. Så fort jag hittar en bild på den så kommer den.

Förutom köksprojektet har vi sedan inflytt planerat att göra vid vårt skabbiga badrum. Vad vi funderat på är vitt kakel, duschhörna istället för badkar och ett svart golv. Vitt porslin. Inget speciellt so far alltså - om vi nu inte klurar lite till och kommer på att väggarna i duschhörnan ska få mosaik i rött - önskan finns! Jo, det vi mer kommit på är att vi vill ha en takkrona på toaletten, gärna kristallkrona. Fatta vad juste till en helt standardtoa och så tittar man uppåt - glitter och glamour!

2 kommentarer:

Anna-Stina sa...

Jag har inte något badkar och jag saknar det! Fundera extra innan ni skippar badkaret. Men där är man ju olika - del gillar att bada, andra inte.

Angående bänkskivor så finns det ju egentligen jättemycket att välja på. Helt otroliga färger och mönster i laminat. Fast man kanske vill ha lite lugn och ro i köket :-)

Jag valde Virrvarr (Sigvard Bernadotte)i antracitgrå till mitt kök, som jag har skrivit om i min blogg.

ninaboel sa...

oh, jag älskar verkligen laminatskivor. Vi hade tanken på virrvarr, den mörka, eller en röd utan mönster. Dock kom vi på att vi då "måste" byta bänkskivan vid diskhon också och genast blev det ganska jobbigt *skrattar* Bättre då att försöka hitta något som liknar den som finns där... *tänker*