måndag, februari 13, 2006

fick ett litet vulkan

utbrott på styrelsemötet i bostadsföreningen idag *skrattar* Egentligen var det ett mellanmöte där vi skulle prata om planerna för vår gård. Bestämma oss för ett förslag av 2 och så agera, dvs. beställa offerter och liknande. Vad som hände var att vi först träffades och ingen hade ritningsförslagen. Letade på alla ställen. Fick för mig att jag kanske hade det men sa inget. Skildes åt, gick upp till mig och kom på att det kanske kunde finnas i min gamla jobbväska eftersom jag funderat på att kopiera när vi tänkte att alla skulle få rösta. Där fanns det. Fick springa och ringa på allas dörrar så vi kunde samlas. Ja sen bestämde vi oss rätt fort. Och så kom diksussionen in på en som ska sälja sin lägenhet. Han har nämligen borrat hål i sitt golv ner i ett källarförråd där han ställt en varmvattenberedare. Inte OK tycker jag, detta borde återställas innan han flyttar. De andra var mesigare och sa att om det är Ok gjort så... bla bla. I alla fall så ville de andra 3 gå på mesigare linje och bara be att få inspektera innan avflytt och om OK ingen vidare åtgärd. Jag blir helt morrig och var det på mötet med. Om vi som bor högst upp skulle göra hål i taket upp till vårt förråd och bygga ett rum där uppe med trappa till - är det också OK? *suckar*

1 kommentar:

Namnlös sa...

En sak du kan ta upp är att om varmvattenberedaren läcker är det troligen föreningen som får betala. Eftersom det är ert utrymme som skadas.
Lycka till men lägg inte för mycket kraft på trögskaft!