måndag, februari 27, 2006

passera

min syster är i Thailand... just nu Chang Mai. För två dagar sedan kom det ett dagboksinlägg på resdagboken (där heter hon evelinasaga) som berättade om hur hon inte hittar sin lilla väska med bland annat passet i. Fortfarande har jag inte hört något nytt kring detta. Lite stressande kan man ana.
Det finns en fin sida för
Ambassaden i Bangkok. Där kan man bland annat läsa om hur mycket ett provisoriskt pass kostar "Avgiften för passet, motsvarande SEK 1 140 i lokal valuta, erläggs kontant när ansökan lämnas in." För något som gäller 7 månader. galet dyrt. I mitt gamla pass hade jag massa saker att vara stolt över, flest från min Indienresa med Lisa. Visar bildbesvis på att jag är hälsokontrollad och ok:ad på gränsen mellan Indien och Pakistan!

Inga kommentarer: