tisdag, februari 14, 2006

os njutning

är konståkningen. Det enda jag egentligen ser. Om det inte råkar vara en seg helgmorgon när en herrans massa mil på skidor verkar vara det enda på Tv och jag är för trött för att engagera mig i annat och det inte gör något om man somnar ifrån en stund för det tar ju halva dan för dem att komma i mål. Men - konståkning. Idag är det herrarnas korta, nu faktiskt. Vackert! Konståknings-EM hade ju lite intriger på herrarnas sida med anklagelser om psykning eftersom Jevgenij Pljusjtjenko in i det sista var sjuk och sedan kom och satte alla hopp och ja, allt perfekt. Lasse Anrell har såklart skrivit något om konståkning. Jag blir helt glad över hur alla nu verkar följa denna vackra sport. Under mina år i göteborg lärde jag känna en tjej som själv åkt men som då var domare och tränare. Bra att ha en sån jämte sig när man kollar som kan förklarar poäng och annat - jag skulle behöva henne nu när hela poängsystemet ändrats...

Inga kommentarer: