lördag, januari 07, 2006

Underbara Jens

Kom på att jag ville slå ett slag för en underbar låtskrivare och kompositör eller vad det kan heta. Jens Lekman. Såg/lyssnade på honom två gånger i somras. En gång i Stockholm med Lisa och en gång under Malmöfestivalen. Mest magiskt i Stockholm - när han var solo.

Hans
hemsida är en guldgruva. Han skriver roliga inlägg och där finns lite grejer att hämta hem med.

Fick samlingsskivan i födelsedagspresent. Så nu har jag nog det mesta han gett ut tror jag. Såg att han ska till australien för att spela på festivaler i mars. Blir grymt sugen på att fara dit! *ler*

På tal om musik köpte jag en annan bra skiva idag för att göra
Ane Brun samlingen komplett :) "Spending time with Morgan", läs en av många recensioner här.

Nu när vi har så många CD-skivor så växer tanken om att köpa en till mp3:a med stor hårddisk (min sony har 20) - lägga över all musik och oftast köra stereon just kopplad till mp3:orna. Inte hålla på med CD-skivor som jag ändå aldrig kan lära mig att lägga tillbaka i rätt fodral efter att jag haft dem uppe.

Inga kommentarer: