lördag, januari 28, 2006

Äntligen!

Efter två månaders väntan är det dags. Idag ska jag se Peps Persson. På KB i Malmö. Han ställde in på grund av sjukdom när vi skulle se honom i mellandagarna men biljetterna gäller denna gång. Hjärtflimmer tror jag. Låter inte kul. Värsta kundservicen när det blev inställt också. Då RINGDE de hem till oss och frågade om vi ville att biljetten skulle gälla det nya datumet. Juste!

Det ska bli så najs så najs. Missade honom på Landskrona reggaefestival i somras (missade hela festivalen) men har nynnat till honom sedan Roskilde förr förra året. Så det är verkligen kul att få gunga till honom nu.

Har lyssnat en del på den nya skivan faktiskt. Den heter just Äntligen. Blev tillfrågad av en kollega förr förra året om jag ville gå på någon kulturtillställning som Regionen anordnade. Tänkte först nej men hängde på. Döm om min glädje när det var peps som vann pris. Och jag fick lyssna på intervju och livesång!

2 kommentarer:

Göran Holm sa...

Hur var Peps?

ninaboel sa...

sanslöst bra! Det är ju toppmusiker i det där bandet så alla solon och tillspetsningar var som... som... jordgubbar *ler*

För att inte tala om det gung det blev. Spelningen avslutades med ett extranummer, O'boy! Då blidde hela lokalen fylld av knänigande folk *ler*