lördag, april 08, 2006

sommarköp

första sommarköpet idag... eller vad jag tror i alla fall. Blev en Europaatlas på Akademibokhandeln. I Sommar ska vi nämligen på en speciell semester. Husbilssemester i Europa. Jag tror vi blir 5 personer. Jag, Lisa, Odj, Bror och Syster. Jättekul! Det är syster som får se hur och om hon får till det med jobb och annat. Resan börjar i Danmark, med en avslappnande vecka - på Roskildefestivalen *skrattar* Sedan får vi se vart det bär av. Hade hoppats på planerings/festhelg men det verkar svårt att samla alla innan, trots att det bara är april *ler* Men jag tror att vi kan få ganska mycket tänkt när vi väl ses i Danmark med. Det spännande blir att försöka räkna ut begränsningen i packning å så där. Alla får väl ha max en 60l väska och alltid ha sina grejer i väskan. Och så något maxantal på skor. Om jag inte minns fel så har husbilen förvaringsmöjlighet på utsidan med, där kanske stövlar kan bo. Annars är det gott om ont om plats i de där bilarna, fullt av skåp men små och det är ju så att allt tar plats. Det svåra när vi har bott så där innan är att hålla sina grejer i ordning *skrattar* jag är sämt på det tror jag. De hamnar här och var så det ser stökigt ut och det blir ju svårt att hitta dem med...

1 kommentar:

Göran Holm sa...

Vilket bra sommarkop! Hur lagger man ut extra foton pa bloggen? Med en lank??? G