måndag, april 17, 2006

påskhelgen

Vilken lång helg. Men trots att det är måndag så kommer den där söndagskänslan med "imorgon vill jag inte jobba"... hur gör man egentligen för att slippa den? *ler* Hade middag igår kväll. Jättetrevligt med grekisk mat, gott vin, lyxig efterrätt och film (varulvskaninens förbannelse). Hade dock en kass dag innan kvällen. Eller först rätt så bakis, sedan lämna bror vid bussen till Göteborg, alltid tomt när någon som stannat ett tag trots att det bara är för några dagar. Sedan så släppte det loss allt det där "vad gör jag här" "ingen kommer märka att jag dör" "ingen vet att jag lever" "det finns ingen som känner mig" "jag är ensam" "jag är inte bra" och så vidare i all oändlighet. Det är så svårt att komma ur de där tankelooparna när de kommer, fast de är helt ologiska. Det är klart att det handlar om självförtroende (en knepig övning), självbild (meditativ övning) ältande (bryt negativitet) och tja rent krasst att jag tänker för mycket och gör för lite.

2 kommentarer:

Anna-Stina sa...

Det var lite lustiga övningar, men de kanske fungerar? :-) Om man skapar en inre bild av att lyckas med något så tror jag säkert att man kommer en bit längre på vägen i alla fall.

ninaboel sa...

ja det är en rätt så bra grej tror jag... precis som de där anti-stressövningarna när man ska föreställa sig en strand så kan man föreställa sig bra händleser eller snarare fokusera på allt det som kommer att bli bra istället för det som oroar på något vis *tänker*
Underbart foto!! *ler*