måndag, april 17, 2006

Husbilssemestern

Jag är så sugen på vår husbilssemester. Men det är ju så länge kvar! Lisa skulle börja samla recept som man kan laga på 2 plattor *ler* Så det är inte bara jag som är helt galet sugen.
På Roskilde lagar vi alltid favoriten som man kan göra med endast en kastrull. Makaroner med veggobolognesesås i påse. Perfekt campingmat. Först kokar man makaronerna så att det är lite lagom med vatten kvar för såsen att blandas i (typ 3-4 dl) sedan får det koka tillsammans de sista minutrarna och så serverar man det med ketchup. Mumsigt värre. Närande och gott på samma gång. Och lättlagat trots att kastrullen är lite sunkig att diska iofs. Fast det handlar väl mer om att det överlag är klurigare att diska när man är utan ordentligt kök och kanske måste gå
till en vattenränna och försöka få till något tjusigt.
Har kollat lite lite på Europakartan och börjat drömma. Om Italien. Känns rimligast med tanke på att det är 3 veckor vi har. Spanien/Portugal känns som långt körande mest. Hoppas verkligen att det blir najs väder och att inte motorn trillar av eller något. Skulle vara snopet ju.

2 kommentarer:

Namnlös sa...

Nu har jag skrivit ut mitt första recept! Har så mycket att göra på jobbet att jag måste motstå instinkten och vänta med storsökandet till ikväll. ;-)
Jag tror att jag gör en liten samlig med recept att ha i en plastficka eller två, så att man slipper spilla på pappret.
Det första receptet är: Tastelines lätta champinjoncrèpes!

ninaboel sa...

ja men oh så bra! jag tänkte göra plastmappar med rutter utskrivna från guide michelin (viamichelin.com). Det ska bli så himla häftigt! Att åka husbil i Europa bara så där! Med människor jag vill vara med mest av allt *längtar*