tisdag, november 14, 2006

Konsert i fredags

På Mejeriet i Lund... Syster, Elsa och jag. På plats fanns bla Pernilla och Christian, Åsa M, Johan - kända ansikten för mig minsann *ler* På scen var det
The sonnets
Deportees
Fibes, oh fibes!

Klart bäst var första akten. Kändes liksom vilja, äkta, mys och bra. Lite öl, lite sväng och mycket trevligt fram till klockan 01 när jag tog bussen hem. 01.14 gick den och jag fick åka genom alla små ställen på vägen hem. I vanliga fall tar bussen typ 20 minuter. Att åka omvägen istället för motorvägen tar totalt typ 30 minuter så skillnaden är ju inte så stor rent faktiskt men ack så stor den känns. Jag trodde aldrig jag skulle vara hemma. En helt galen Nybro-bo på bussen med som pratade om juristlinjen i Stockholm, sina "kalmarpolare", Retro och en hel del annat. Han försökte lätt impa på tjejerna som satt nära honom... Men när det visade sig att en av dem var från Kalmar och frågade om skola han gått på osv osv så visar det sig efter JÄTTELÄNGE, när han väl svarar att han kommer från Nybro *skrattar* Plus att han inte hittar till retro som de tipsat om är öppet till 3 och som han ringt sin polare och bestämt träff på *skrattar* Hå hå ja ja.

Inga kommentarer: