söndag, mars 05, 2006

resestrul

ahhhh... så mycket strul med min resa *ler* tur att jag läst Dalai Lama *skrattar* Hade ju fått biljetter till måndag 6 mars. Trots att det i mitt OK jag bokar mail finns en resa på den 5 mars. Och det är denna som avgår den 5:e som jag ställt in mig på... Så till min förfäran läser jag biljetterna utan att se vad jag vill att det ska stå utan vad det verkligen står i fredags natt. Mail till resebyrån med bevis på att det jag tror är rätt osv. Vaknar tidigt lördag och ser att resebyrån inte är öppen lördagar. Trots allt ringer någon därifrån mig från sitt hem, kundservice! Dock kunde han inte komma åt bokningssystem men han kunde se att det fanns massa plats på planen den 5:e. Tyvärr var flygbolagets servicedesk endast öppen 06.30 till 11 lördagar och söndagar. Så jag bestämde mig för att gå upp i ottan idag och testa att få flyga idag istället... som man kan gissa nu gick det inte. deras alternativ var att sälja mig en ny one way ticket för 4500 svenska... lite för dyrt *skrattar* så vi tog en kaffe och tog tåget hem *ler* Då ska jag packa om väskan och bereda mig för avfärd imorgon.

3 kommentarer:

Anna-Stina sa...

Lycklig resa! :-)

ninaboel sa...

*ler* tusen tack!!

schmut sa...

jag tror bara att de är service-minded när det gäller att sälja resorna, inte att fixa ett faktiskt resande.

hoppas du har det gött.