söndag, mars 12, 2006

promenad...

Fick rapport fran Malmo om att det var riktig vinter. Svart att forsta nar man ar har i en hetta som far en fingerlyftning att ge svettningar!
Vaknade tidigt idag, innan sju, och efter att ha vandit och vridit pa mig bestamde jag mig for en gangtur till en stad en bit harifran. Bang Bao heter den. Gick och gick. Jattemanga backar som var tunga att ga upp for men tankte att varje nog var den sista *skrattar* Tog massor av tid att komma fram... och kom pa nar jag narmade mig att jag aldrig skulle orka ga tillbaka hela vagen. Solen var redan jattevarm och alla de dar backarna fick mig att rysa.
Bang bao var en sot liten fiskeby. Byggd langsmed piren. Alla hus stod pa palar i vattnet och det var fullt av fiskar att kolla pa mellan plankorna. Fullt av turister att kolla pa var det med. Detta ar stallet man aker ifran nar man ska pa dyktur, snorkling eller dagsturer till andra oar runt Ko Chang. Vackra byggnader och sota sma fiskebatar.
Kopte mig en kall kaffe och bestamde mig samtidigt for att ta en songthew hem. 10 kronor ville han ha for kalaset men det kandes det vart for att fa susa uppfor och nerfor alla de hoga backarna *skrattar*
Tysk gubbe som levde rovare mot en stackars thailandska igar. Som tur var hade han en krycka och hon smet in pa vart hotellomrade dar man gar pa sma bryggor byggda av plank = hal emellan. Sa dar fick han tji. Annars ar det inte sa manga av den sorten pa denna stranden - Lonely Beach. Vi har en bit till stranden men den ar fin. Man kan se sma oar ganska nara och in mot land tornar regnskogsbergen upp sig.

Inga kommentarer: