tisdag, januari 02, 2007

Nytt år... gott?

Oj, ledig vecka har gjort mig helt försoffad. Vi startade värsta projektet efter juldagarna såklart... Att riva ner all gammal tapet i sovrummet för att sedan kunna fixa nytt. Det tar en jämrans tid vill jag lova. Nedrivningen av den gamla tog ett par dagar men att sedan finfixa alla hål och gräsliga stoooora hål som visade sig finnas bakom tapen var nästa utmaning. Jag har ju sett folk spackla så... *skrattar* En verklig prövning. Hade hoppats att nyårsfestplaner skulle ha stressat oss färdiga men trots denna deadline så fattade inte spacklet hur snabbt det skulle torka och så där. Nu finns det i alla fall "problemlösaren" tapet på en av väggarna, massa spacklade hål på de andra och tja.. hopp om det. Fast en av våderna med problemlösaren verkar ha fått en bubbla. Vet inte om vamliga tapettricket att göra ett litet hål hjälper så det finns risk att vi får riva ner den... Jag tänker att jag lär mig en hel massa i alla fall. Fast jag måste säga att jag saknar sängen - det är inte megagött att sova i soffan hela tiden...
Nyårsafton
Firades på Kattsundsgatan. Tillsammans med Odj, Evelina, Elsa, Jeff, Jon, Charles, Henke, Ida, Elin, Andreas, Tina, Åsa och Marcus. det tror jag var alla *ler* God mat, tipspromenad som Tina vann överlägset och jättefina fyrverkerier. Trevligt snack i köket och framåt småtimmarna åkte Singstar fram. Jag sov lääääänge på nyårsdagen. Sedan blev det middag på stan med nattgästerna och Jon. Jättetrevligt!

Inga kommentarer: