tisdag, oktober 10, 2006

Renovering av gården

I våras tog vi i styrelsen på Bf Orion beslutet att renovera gården. Ett önskemål som jag förstått det som funnits länge. Efter att vi granskat tillgångarna och haft en man här som hjälpte oss med en underhållsplan så såg vi att det fanns pengar till projektet. Igår så började de då och idag hade jag nöjet att smygfota från fönstret. Ska se om jag kan ta ett foto per dag tills det är färdigt *ler*
Tanken är att all asfalt och betong ska brytas upp. Sedan ska det väl i med småsten och så på det ska det läggas stenar. Typ tegelsten fast det kanske heter gårdssten i en orangebrunröd färg. Det kommer bli jättefint tror jag. Lite mer växtlighet också.

Det trista med vår gård är att vi inte har någon sol alls nästan. På sommaren är det ett par timmar mitt på dagen när man kan sitta i vänstra hörnet och få lite sol. Därav att vi inte ska ha gräs och sådär utan med av en mysighet om jag minns bilderna från landskapsarkitekten rätt.


Cyklar vill alla förvara på gården så det får vi se till att det finns plats för. 19 lägenhteer har en massa cyklar även om de flesta lägenheterna är ettor eller tvåor. Alla verkar ha typ 2 cyklar *skrattar* Hoppas att vi får tillräckligt med plats för dem annars blir det säkert ett ramaskri.

Inga kommentarer: