måndag, maj 14, 2007

Packhelg

Eller att kalla det packhelg kanske är lite högmod *ler* Söndagen blev en packdag i alla fall. Tänk så mycket saker som finns i alla skåp och lådor. Jag tänker att vi kommer kunna ta en del konstiga saker under veckan så att vi på lördagen får hjälp med det stora och tunga.
Känns jättekonstigt. Vi får nycklarna till ett nytt boende imorgon. Har knappt hunnit tänka på det känns det som ibland. Hur ska vi måla om? Hinner vi fixa sovrummet? I så fall ska det vara färg eller tapet? Massor av frågor och inga svar *ler*
I och med att vi bott i en ganska avskalad lägenhet med lådor omkring oss senaste tiden så känns det ju flytt på sätt och vis. Och den närmar sig med stormsteg...
Får börja uppdatera husbloggen sedan *ler* Längar till att plantera om mina stackars krukväxter, något jag tänkt att det blir bäst att vänta med tills vi kommer till huset. Då kan jag göra det utomhus utan att behöva tänka på att det kommer jord överallt i kök eller badrum.
Längtar också till att kunna sitta på altanen och läsa en bok. På helgerna borde jag ju kunna hinna det i alla fall. Ska bli spännande i största allmänhet. Undra om det är stor skillnad mot att bo i lägenhet. Förutom att vi får lite längre till allt då förstås.

Inga kommentarer: